2015. április 13., hétfő

Paleo étkezés hallatán lassacskán hánynom kell

Divatos lett a paleo étkezés.
Nekem meg felfordul a gyomrom, ha csak meghallom a paleo szót.
Attól meg már hánynom kell, ha meglátok egy receptet és oda van írva, hogy paleo és kapásból találok benne TOTU vagy TOJÁSRÚD  nevű hozzávalókat, a finom liszté őrölt, soha nem hallott növényekről meg már nem is írok inkább semmit sem .....
Most komolyan miért kell ezt az étkezési formát paleonak hívni , amikor a legjobb tudásom szerint a paleo szó jelentése történelem előtti , őskori, ősi , ős.
Nem azt mondom, hogy most akkor mamutot kellene ennie, annak aki paleozik, pedig de :D
Na jó, ennyire azért nem vagyok negatív.
Maradjunk annyiban, hogy számomra az lenne a paleo, hogy nem eszik a delikvens epret januárban, meg paradicsomot sem, hanem mondjuk a jó kis szárított zöldségeket és magokat fogyasztja.
Húst sem minden nap, mert hát gondolom a vadászat sem volt anno minden nap siker sztori.
Halat és tojást , na meg bogarakat, pajorokat és csigákat csak úgy lazán desszertként ettek őseink, ha nem csalnak történelem órai emlékeim ......
Na meg aztán az igazi paleozó ne használjon minden lépés helyett autót, elvégre a kerék feltalálása sem egészen egyidős a paleo időszakkal. Ott a két szép lábunk, lehet használni!! Mondjuk amikor éppen elmegyünk a közeli kistermelői piacra mamutot vadászni  zöldséget venni.Napi 1/2-1 óra gyaloglás még senkinek nem ártott meg.....
Számomra a paleo étkezéssel kapcsolatban a  gusztustalan tojás rúd, ami természetesen a "legősibb nájlon" csomagolásba van elrejtve, sehol sem szerepel.
Miért nem lehet ennek az újonnan kialakult életformának az ÉTKEZÉSIDIVATHÓBORT 10000000 nevet adni , árulja már nekem el valaki???
És nem vagyok egy paleo rajongó , de most tuti fogják rám használni az egyik legősibb eszköz nevét és így valamennyire mégiscsak a paleohoz közelinek érezhetem magam ......
Kőbunkó vagyok, mi ?? 




Nincsenek megjegyzések: