2020. április 19., vasárnap

2020-04-19

A héten nem sok mindent csináltam, konkrétan semmit se, azon kívül, hogy munkába jártam, haza jöttem itthon egy kis házimunka, egy kis netes tanulás és mint egy zsák krumpli úgy zuhantam be az ágyba.

                                       

A hétvége se sikerült sokkal jobban, mondjuk kijutottam a kertembe. 
Mielőtt kimentem a "nagy kertbe" megdicsértem az ablakomba újra virágzásra bírt fokföldi ibolyám, amit Lara hozott haza a virág boltból, mert ott elnyílt és csak útban volt nekik. Nagyon helyes kis rózsaszínű virágokkal lepett meg őnagysága.

Na de a lényeg ...Alakulnak a magaságyásaim, jövő héten szépen beültettem a növényekkel.
Saláta, borsó, répa , zöldség, és uborka fog bele menni, aztán még ültetve lesz karalábé, paradicsom, paprika, fokhagyma is lesz eldugdosva és lesz sok-sok fűszernövény. 



Elültettük drága Brúnónk fölé egy kis fenyőt, aminek hosszú a növési ideje. Zoltán  szépen körbe rakta a tavaly szét bontott sziklakert köveivel. Körbe a fű katasztrófa, na de majd az is egyszer helyre lesz hozva, de mindent egyszerre nem lehet Zoltán szerint. 

Szépen jön elő a borsó, répa , petrezselyem és a saláta, amit Anyuval ültettünk már kb 3 hete a szabadföldi ágyásomba, ami az eprek összerendezése után felszabadult a kert egyik szegletében. Fényképet nem mertem feltölteni, mert olyan állapotok vannak még az ágyásban, hogy az nagyon nem publikus. Szóval be kell kapálnom jövő hét folyamán, mert a gaz az valahogy jobban szaporodik, mint a konyhakerti növények.  
Az eper is virágzik, folyamatban van még néhány tő beszerzése, mert bizony néhány tavalyi tő nem igazán van jó állapotban, korábban kellett volna elültetni, de remélem azért lesz belőle valami. 
Málna tövek is fognak kerülni a kertbe.
Szépen halad az új terveim alapján a kertem kivitelezése, jó lenne, ha nem csak papíron működne minden.Remélem idén a kertemben szedett friss borsóból fogom készíteni a borsólevest, saját termesztésű répával és zöldséggel. 
Szinte már a számban érzem a leves ízét....... 

Ti műveltek kertet ? 

1 megjegyzés:

Bogesz írta...

Nekem csak játék magas ágyásaim vannak, de csak játék kertészkedést szeretnék benne folytatni, ha kinő a petrezselyem meg a bazsalikom már ugrálni fogok örömömben, és jó lenne ha megmaradnának a virágok, egyelőre nem vágyam többre, amúgy sem vagyok az a kertész típus... de ki tudja! :)