2009. augusztus 30., vasárnap

Egy rövid , de annál...

tartalmasabb nyaralásra futotta most csak az energiánkól , időnkből és legfőbbképen a pénzünkből.(Sajnos)


Hegykőn a Tornácos panzióban volt a szállásunk.
Hegykőről érdemes tudni, hogy külterület északi oldala a Fertő-Hanság Nemzeti Park része.
A település mai lakói helyben az idegenforgalomban, vállalkozásokban és a termelőszövetkezetben, valamint Sopronban találnak munkát. Az ipar nem számottevő. A lakosság egy része mezőgazdasággal foglalkozik. Híres a hegykői zeller, zöldség, hagyma. A fiatalok közül sokan magánvállalkozók, a szolgáltatásban, iparban dolgoznak.
Dinamikusan fejlődnek a kereskedelmi és vendéglátóipari szolgáltatások. A termálfürdőnek köszönhetően Hegykő üdülőfaluvá vált. Színvonalas apartmanok, panziók, kiadó szobák várják a vendégeket. Sok turistát vonz – főleg Ausztriá-ból – a Fertő körüli kerékpárút. Egyre nő a nyaralótulajdonosok száma, akik a szép természeti környezetért és fürdőjéért keresik fel Hegykőt.
Ebben a faluban születette 1954-ben Eperjes Károly színművész .
A lakosság római katolikus vallású. A rendezvények közül kiemelkedik a hegykői búcsú vasárnapja minden év október első hetében és az évente megrendezett „Hegykői Vigasságok”.
Csendes kis falu, ha igazi nyűzsgésre vágyik az ember, akkor érdemes Sopronba utazni, ami néhány km-re van csak .

És hát az új szerelem városom:Sopron. A városban sétálva nem győztem az épületeket megcsodálni.


Hát nem csodálatos???



Hódoltam a szenvedélyeimnek , hímeztem naponta kb. 30 öltést...


foltvarrós , ajándékos, textiles , romatikus kirakatott bámultam.....




és rengeteg fagyit ettem:)))))))))))))
Hidegségben mindig megcsodáltam egy házat , ahol az ablakok tele voltak orchiedával, ablakonként 4-5 db biztos volt. És nem ez volt az egyedüli ház ahol a kedvenc virágaim voltak láthatók.

És persze haza felé Fertődön az Eszterházy kastély sem maradhatott ki a nézni valók közül. Sajnos a belső felvételek a bénaságom miatt nem sikerültek ( nem tudtam hol kell beállítani a vaku mentességet, és gondoltam majd videót veszek fel, és tényleg csak gondolati szinten maradtam:)))))Hiábee a csandizmus mindenhol ott van , amibe csak belefogok..........:)))))))))))))))




És legvégül a személyiségi jogokat nem megsértve egy balfi helyilakos képével zárom a beszámolómat a nyaraláskáról. Azért elgondolkodtató, hogy a büdivíztől lett szegény jószág- hmm ,izé hogy is mondjam , illetve írjam, hogy ne legyen sértő - ennyire csúnyánszép?!..:)))

Bátran ajánlom mindenkinek , hogy látogassa meg Hegykőt és környékét.



Posted by Picasa

2 megjegyzés:

nöné írta...

Nagyon szép helyen jártatok! És persze, mint megrögzött kreatívka, itt sem hazudtoltad meg önmagad:o)

Csandi írta...

Tényleg nagyon szép helyen jártunk, de ide minimum 1 hétre kell menni, mert annyi látni való van:) Most totál fel vagyok pörögve alkotásilag, ezer tervem van:)))