2009. szeptember 5., szombat

Megvarrtam ....

....életem első blézerét, illetve, hogy pontos legyek bélelt blézerét.
Nem saját részre készült , hanem barátnőmnek. A blézer szabásmintája a Burda 96/2. számából van , és némi méretbeli alakítást kívánt. Megkellett hosszabbítani, és az extra karcsúsításból is visszább kellett vennem. Készült még hozzá egy 3/4 -es nadrág is , arról sajnos nem tudok képet mutatni, mert olyan roham tempóba vitte el barátnőm, hogy elfelejtettem lefotózni.

Még mielőtt bárkiben is felmerülne, a kérdés, hogy tanultam varrni, bevallom, igen 3 évet olyan iskolába töltöttem el , ahol a női ruhakészítő szakmát tanítják. Van egy szakmunkásbizonyítványom , de minek, azt nem tudom.( 3-as gyakorlati és 4-es elméleti képzés osztályzatom van benne) Legtöbbször el is titkolom ezt a tényt, mivel szerintem a tudásom nem sokkal több, mint egy hobbi varrónőnek. Sem a képzésünkre, sem az oktatónkra nem emlékszem vissza szívesen. Utáltam minden percét a gyakorlati képzésnek, az abszolult életszerűtlensége miatt. A megboldogult Kézműipari vállalatnál voltam tanuló, és szerintem ott vették el a varrástól a kedvem.Még jó ,hogy volt elméleti képzés is , mert legalább azt szerettem, a lökött osztálytársnőimmel együtt:)) Nagyon sok jó bulit, emléket köszönhetek nekik. A suli után sokáig nem is ültem varrógép mellé, de aztán a gyerekek születése megváltoztatta ezt a szokásom. Sőt még egy ideig varrodába is dolgoztam (akkor sem sikerült megszeretnem a "szakmám")Ami ismét csak megerősítette bennem,hogy tanuljak más valamit. És így is tettem ..))

És most megkérek mindenkit , hogy tessék elfelejteni az előbbi pár mondatos szövegem!!!!!!

A hét igen csak gyorsan telt az iskola kezdés miatt, mert hát nem csak a gyerekek , de én is iskolás lettem. Ha minden jól megy- és miért ne menne- jövő márciusra már társadalombiztosítási és bérügyi szakelőadó leszek. A suli most egy kicsit elvesz a kézimunkázástól, de mint minden hobbit űző tudja , mindenkinek arra van ideje, amire akarja ,hogy legyen:))

És rájöttem arra is ,hogy milyen igaz az a mondás, hogy "Kisgyerek kis gond, nagy gyerek ........Gondolom azok akiknek van , vagy volt már középiskola 4 illetve 3 osztályába járó, és ötödikes csemetéje, tudja mire is gondolok, akinek meg még nem tartanak itt a gyerekei, majd rájön ...:)))

Legvégül, kívánok minden szülőnek és gyereknek kellemes és sok-sok tudásban gazdag iskola évet:)))

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Hat en nagy varras , kotes es miegymas kezimunka szakertoje nem vagyok, de ez blezer szuperul nez ki!!! Gratulalok nagyon ugyes vagy!! Tovabbi sok sikert es kitartast kivanok Habii:)) Es kozben valmit meg tessek el csandizni is:))

Csandi írta...

Köszi Habi:)))

Unknown írta...

Sziviiiii:)))

Ritus írta...

Hát még én hogy köszönöm Csandinak ezt a szipi--szupi darabot :)