2010. május 6., csütörtök

Nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek.....

Ma rájöttem mennyit érek én a MAGYAR ÁLLAMPOLGÁR, a MAGYAR MUNKAVÁLLALÓ!!! Röviden, tömören sz@rt sem. Csak akkor olvasd tovább, ha van időd, mert bő lére engedem magam. Már rég óta keseregtem a munkahelyem miatt, igaz csak amiatt, hogy mennyire nem érzem jól maga. Azt gondosan "titkoltam", hogy nem csak a légkör volt igen csak rossz, de anyagiak miatt is gondba voltam. Tavaly április óta össze-vissza kaptam a fizetésem , hol később, hol több részletben és talán nem meglepő ,ha azt írom, hogy idén eljutott oda a cég, hogy sehogy sem. Április 9-én nagy lépésre szántam el magam, több hetes vacillálás, kínlódás után, éltem a jogommal és beadtam a rendkívüli felmondásom, úgy ahogy a nagy könyvben megvan írva, egy példányt ott hagytam , és egyet postán tértivevényesen feladtam. Hétfőn reggel megjelent a kapumba a főnököm és kolléganőm, aki munkaügyes a cégnél, és közölték velem, hogy nem is értik miért van ez az egész, csalódtak bennem és finom formában közölték, hogy megbízhatatlan és szemét vagyok, amiért ezt tettem. Megtudtam, hogy kutyakötelességem lenne a munkámat átadni a kolléganőnek, nekem ott kellene addig ülnöm, amíg megtanulja az én feladataim.
( Adalék: kolléganőnek a nyomtató átállítása, vagy egy levél gépelése is igen nagy kihívást jelent, akkor a munka feladataim megtanulása minek számítana neki?) 
Végül is nem mentem be egy percre sem , mivel nincs és soha nem is volt munkaköri leírásom(nincs mit átadnom), ingyen meg elég volt az elmúlt 3 hónapban dolgozni, harmadik és nyomós érvem, beleírtam a felmondásomba, hogy április 9 -től munkát nem végzek. A papírjaim is levélben kértem, tehát én úgy gondoltam, hogy ennyi , kész többet nem megyek az exmunkahelyem felé. Következő héten a panasznapon a Munkaügyi Bíróságra is elmentem, ahol egy fizetési meghagyást adtam be, kérve azt, ami jár, azaz az elmaradt három teljes havi bérem, a tavalyi évben bérszámfejtett, de kinem fizetett étkezési utalványaim és a jogilag is megalapozott végkielégítésem és felmentési időre járó bérem. Aztán elmentem a Munkanélküli Központba is, ahol kedves hölgy fogadott és mivel nem rendelkeztem a leszámolásom igazolásáról szóló papírjaimmal( mivel nem voltak képesek postán elküldeni ) kaptam 10 napot adat pótlásra. Közölte, hogy jár a munkanélküli rögtön, amint beviszem a hiányzó papírokat.Mondjuk így is csak majd június 12 körül lesz majd pénz a számlámon, mert úgye tört hónap, stb...
A héten sikerült elintézni a papírok felét, mert munkaügyis kolléganőm olyan nagyon sok teendővel maradt ott( miattam aki voltam olyan szemét, hogy leszámoltam), hogy még sok-sok papírt nem tudott megcsinálni. Tett néhány pikírt megjegyzést , de mű mézes-mázas mosollyal eltársalgott velem kb. 2-3 kényszer mondat erejéig. Ma boldogan mentem a munkaügyi kirendeltség nagy épületébe és voltam is boldog kb.10 percig(csak ennyit kellett ülnöm a soromra várva) Hölgy átvette a papírjaim, majd közölte, hogy július 2 ig nem vagyok jogosult semmiféle pénzbeli ellátásra, mert az van beírva a munkanélküli járadék megállapításhoz szükséges papíromra, hogy felmondás a dolgozó részéről, és hiába van ott, hogy nem értek egyet ezzel, mert én rendkívüli felmondással jöttem le, és nem csak úgy hobbiból. Vigyek jogerős határozatot arról, hogy jogszerűen jártam el, és már is dől a nagy lé, azaz napi 1800 Ft munkanélkülisegély. Kérdem én, ha a Mt 92§ szerint azzal, hogy a munkáltatóm rendszeressen nem tett eleget a fizetési köztelezettségének és ez jogalap a rendkívüli felmondásra , akkor miért kell vinnem Bírósági végzést erről? Ha ott a kezembe a felmondásom egy másolati példánya amiben az indoklás részben benne van, hogy miért is mondtam fel, akkor miért kell a bírósági papír??? Kérdem én, hol vannak a jogaim, ha levan írva paragrafusokba és jogszabályokba, hogy mihez van jogom, de mindent jogerős papíron kell igazolom? Kérdem én , a magyar Bíróságok ügymenetét ismerve mikor lesz nekem jogerős papírom? Kérdem én, ha már eleve azért adom be a felmondásom, mert nem kaptam fizetést az elvégzett munkámért , akkor miért kell még azzal súlytani, hogy 90 napig ismét jövedelem nélkül hagynak? Kérdeztem tőle, és akkor most mi lesz vele?? Közölte velem a munkaügyis néni, hogy az lenne a legjobb, ha munkát találnék július 2-ig. Mily meglepő, hogy ez neki is eszébe jutott, ha már egyszer reggel felkelt, és a munkáját végzi. Erre beírja a könyvembe, hogy június 28.-án kell pofavizitre mennem legközelebb. És addig keresek magamnak állást , ahogy tudok, ahogy akarok, esetleg ők is felfognak hívni, ha találnak valami munkalehetőséget. Zé is munkanélküli április 1 óta. És azóta egy, azaz 1 darab állás ajánlattal kapcsolatos megkeresése nem volt a Munkaügyi Központ felől. Kérdem én, hogy akkor minek van ez az egész központ? Mérges vagyok, mert azt hiszi az ember,hogy legalább segítséget kapok ettől a hivataltól, ha már nehéz helyzetbe kerültem, helyette meg csak inkább agyvérzést fogok kapni, a dühtől, a kiszolgáltatott helyzetem miatt. Azt sem tudom, hogy hova kell mennem valami támogatás félét kérni, valami segítség nyújtásért. Soha semmilyen segélyt nem kértem a gyereknevelés kapcsán, annyira semmit ,hogy még a tankönyveket is mindig kifizettem. És akkor most jöjjön a következtetésem, hogy miért is érzem, azt amit érzek. A Magyar Köztársaság Alkotmánya a következőket mondja ki: A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a munkához, a munka és a foglalkozás szabad megválasztásához.Az egyenlő munkáért mindenkinek, bármilyen megkülönböztetés nélkül, egyenlő bérhez van joga.Minden dolgozónak joga van olyan jövedelemhez, amely megfelel végzett munkája mennyiségének és minőségének. Mindenkinek joga van a pihenéshez, a szabadidőhöz és a rendszeres fizetett szabadsághoz. Az Alkotmány évszáma: 1949, sorszáma: XX. A fenti rendelkezések a 70/B szakaszában olvashatóak. A munkához való jog elemei: a munka és a foglalkozás szabad megválasztása, egyenlő munkáért egyenlő bérhez való jog - bármilyen megkülönböztetés nélkül, megfelelő jövedelemhez való jog, a pihenéshez való jog, a szabadidőhöz való jog, a rendszeres fizetett szabadsághoz való jog. A megfelelő jövedelem megállapítása a végzett munka mennyisége és minősége alapján történik. Akkor most miért is kell pereskednem , azért amihez jogom van?? Miért kell egy családot lehetetlen helyzetbe hozni, miért kell szarnak éreznem magam, hogy még a kötelességem sem tudom teljesíteni a gyerekeimmel szemben, mert valljuk be ingyen semmit sem adnak, csak én voltam olyan nagy marha , hogy ingyen dolgoztam. Vagy a gyerekeim szoktassam át fény evésre, hiszen a napfény (még ) ingyen van? Ezek után azért kíváncsi lennék, hogy a környező országokban is ennyire kiszolgáltatottak a nagycsaládosok, a munkavállalók? Vagy csak én érzem magam most így, szarban hagyva? Vagy tényleg szart sem ér az ember?

4 megjegyzés:

Melusee írta...

Szia!
Jaj, nagyon sajnálom a helyzetedet! Bár gondolom, hogy a sajnálatomra nem adnak Neked kenyeret a boltban.
Egyébként igen: az ember, mint olyan, ebben az országban csak púp a politika hátán, Te vagy az, aki miatt ezt az egész szart üzemeltetni kell (iskola, egészségügy, nyugdíj, stb.), tehát csak gondot okozol übergazdag országkormányozóinknak, hogy létezel. És emellé még van képed, és nagycsaládos leszel! (akár csak én...). Hát mit gondoltál? Hogy sajtból a hold és kolbászból a kerítés???
Oda jutottunk, hogy aki becsületes, lojális, humánus, erkölcsös, dolgozni akar, és Uram bocsá' gyereke(ke)t nevelni, az magára vessen, ha rossz helyzetbe juttatják (nem kerül, hanem juttatják!). Kecmeregjél ki belőle, ha tudsz. És persze, hogy a néni a hivatalban nagy bociszemekkel néz, hiszen őt is köti a jogszabály... mint mindenkit... pl. a bíróságot és más hivatalokat, hogy köpjenek a 30 napos határidőkre, vagy pénzvisszafizetésekre, vagy éppen bankokat, ahol simán lehet egyoldalúan szerződéseket módosítani.... hát szerinted van joga egy nagycsaládos, becsületes embernek mondjuk május 21-én büntetlenül adóbevallani?
Az Alkotmány??? Ugyan már... Itt MINDEN, ami kötelező, csak ránk, a pórnépre vonatkozik. Csak az marad fenn a vízen, aki csal, ügyeskedik, becsap, és még (off)shorolhatnám tovább... de hadd éljek egy biológiai párhuzammal: a szar is lebeg a víz színén :)
Megértelek, sajnállak, nagyon drukkolok, pozitív energiákat küldök (nem Postán, mert úgy sose érne oda...)!
Egyébként a hírTV vevő az ilyen sztorikra...
Sok puszi így ismeretlenül is: Zsuzsi

Kryx írta...

Na tudod, szép sztori! Végigolvastam, mert én is voltam olyan helyzetben, hogy nagy állami cég nem fizetett két hónapig és amikor én is beadtam a felmondásom, akkor meg akartak győzni, hogy sajtból lesz a hold, maradjak. Szerencsére nekem jobb vége volt, mert kifizették a pénzem és nem kellett kilincselni. A munkaügyi segélyvonalat próbáld meg, ott munkajogászok segítenek, még meg is írják helyetted a levelet. Szurkolok, hogy rendeződjön és hogy mielőbb találj valami munkát. Nagyon siralmas a helyzet azon a fronton is, hugom is keresne, de senki nem akarja bejelenteni.

Silerika írta...

Jaj, Drága! Ez annyira bosszantó, és szomorú! Nem tudom milyen papírjaid hiányoznak még a segélyhez, de nálunk az a gyakorlat, hogy elfogadják az ideiglenes igazolást a MÜK-nál. De a legfontosabb a TB kiskönyv lenne, azt szerezd meg mielőbb!!Persze az lenne a legjobb, ha mielőbb találnál valami munkát! A Központ úgysem fog ajánlani, mert álláskeresési feladatot már nem látnak el!! Keressen magának mindenki!!Úgy szeretnék segíteni, de kicsi vagyok én ehhez. (ha mégis segíthetek??) Szorítok Z-nek is, meg Neked is!!Millió puszi, tudom, most ez nem segít,de tudd, hogy sokat gondolok Rád!!

Csandi írta...

Drága Blogbarátnőim, olvasóim!
Nagyon szépen köszönöm a szavaitok, most nagyon rám fér minden olyan mondat, szó ami erősíti a megtört lelkem. Mert bizony nagyon megtört az ami történik most Velünk:( Remélem hamar kilépünk már ebből a pech szériából és megint az örökoptimistacsandi lehetek.
Erika a kiskönyvem meg van, és le is adtam , csak az a baj, hogy a volt munkáltatóm nem írta rá a papíromra, hogy rendkivüli felmondás a dolgozó részéről,és a "két felmondás fajta" keresztezi egymást. Nem elég a rendkívüli felmondásom másolta, hanem bírósági papírt kell vigyek arról, hogy nekem van igazam, azért amiért felmondtam. Nem elég az ,hogy a törvény jogot ad erre nekem,mert a munkáltató rendszeressen nem tett eleget a fizetési kötelezettségének, papír kell erről.Ez a magyar valóság, szarban hagyni a kisembert és csodálkoznak, hogy itt tart az ország:(((