2022. október 10., hétfő

2022-10-10

Jó ideje nem vettünk már zsákban vagy inkább úgy mondom nagyobb mennyiségben krumplit leánykori nevén burgonyát. 
Nem tudom miért alakult így, de most vettem 60 kg télire, piros krumplit első körben, szeretnék még sárgát is legalább 20-30 kilót beszerezni. 
Nagy kedvencünk a héjában megfőtt, majd a  sertészsíron barnára pirított hagymán jól átforgatott, darabokra tört krumpli vagy a jó krémes,vajas  krumplipüré. 
Kezdünk leszokni a sült krumpliról.(Nem csak azért mert drága az olaj)
Amit még szeretünk az a krumplifőzelék, tócsi (beréd), krumplis-tészta, rakott krumpli és hát a fiam nagy kedvence a krumplipogácsa. 

Múlt héten szembe jött velem ez a videó. Hát kapásból gyerek korom nótája jutott eszembe és ami a meglepő, hogy eddig nem néztem meg, hogy milyen étel is valójában a dödölle.

Nagyon gusztusosnak találom az ételt, így szerintem eljött az ideje, hogy egy tál dödölle, ettél belőle kérdésre igen legyen a válasz a héten.

 


Ti szeretitek, szoktatok készíteni ? 

1 megjegyzés:

kovtama írta...

Andi, ezt így kora reggel olvasni?? Jaj nekem. Egyébként nekem is gyerekkorom nagy kedvence volt az első, a zsírban hagymán jól átforgatott krumpli, főleg azok a darabok amik kicsit meg is égtek, jó ropogósak lettek. Nem is tudom miért nem szoktam csinálni?? Na, majd most!