2020. november 16., hétfő

2020-11-16


A házi rétes sütés fortélyait osztanám most meg veletek, hogy a képen látható eredményt elérjétek három dologra van szükségetek. Némi szabadidőre és egy jó kis rétes tészta receptre és egy jól körbejárható asztalra.



A receptet Anyósom 1955-ben kiadott Jakab Mihályné :Háztartási tanácsadó -című könyvében találtam. 
Imádom lapozgatni, vannak benne kincsek rendesen és nem csak Mama kézírásával lejegyzett receptekre gondolok.
Ha esetleg valakit érdekel a szarvasmarhatartás, arra vonatkozóan is tudok keresni valami jó kis tippet a könyvben. 

Szóval a "magyar rétes" recept :


Egy keveset változtattam a recepten.
Mégpedig : 2 tojássárgáját + 1 teáskanál sertészsírt  tettem a tésztához és a lisztből  kb 20dkg -nyit réteslisztre cseréltem, nekem ezzel a liszttel most felvett 4-4,2 dl langyos vizet. 

És csak akkor álljatok neki a begyúrásnak, ha nem fáj a karotok, mert lehet vele izmozni rendesen, hogy hólyagos tésztát kapjunk végeredményként. Valahol olvastam, hogy időnként vágjuk a keverő edény falához erőteljesebben a már simára dolgozott félig kész tésztát. Hát én ettől most eltekintettem, de gondolom feszültség levezetésnek nem lehet rossz módszer. 

A tölteléket szétterítve tettem a tésztára úgy,ahogy Anyósom is tette mindig. 

Mivel töltöttem a tésztát? 

Meggy, meggy+túró, meggy+ mák, túró, káposzta 


Kipróbáljátok? 


Nincsenek megjegyzések: