2009. május 9., szombat

Tanultam...

A héten sok mindent tanultam , az életből, az életről egy életre:)
Befejeztem az "elcsandistólám" , amiből rengeteget tanultam. Mit is?? Pl: próba kötést nem árt készíteni, hanem csak használ, és pontos tervezés kevesebb mérgelődés.Szóval a jövő héti fonal beszerzés után pontos minta számolás és tervezés után neki állok megkötni álmaim stóláját. Fehér, puha és enyhén csipkés lesz, kb . 75 cm széles és 180 cm hosszú.

Mások blogját olvasva megtanultam tisztelni mások kreativitását. Mindenki másban szuper, és mindenkinek az a szép amit maga alkot, még ha számomra nem is tetszetős.Sok emberke alkotását megtekintettem és rájöttem, hogy mindenkitől csak tanulhat az ember , és hihetetlen de van aki az Én ügyködéseimből is tanul.

Megtanultam, hogy érdemes inkább spórolni egy kicsit és türelemmel várni amíg össze jön a pénzünk a minőségibb alapanyagok megvételére. Elkezdtem egy párnát hímezni és nem tetszik, nem olyan mint a mintadarab. Aztán rájöttem , hogy miért is. Mert a méteráruban , az olcsóbb alapanyagot vettem meg hozzá. Megtanultam , hogy mindig azt vegyem meg amit a leírás tartalmaz, mert nem lesz olyan a végeredmény amit várunk.


Megtanultam, hogy bátraké a szerencse :) Ha mindig attól való félelmembe, hogy én ezt és ezt azért nem merem megkezdeni, mert biztos elcseszem, tényleg mindig elfogom cseszni.
Bátran vállaljak olyant amiben nem vagyok biztos, hogy megtudom csinálni maximum a második neki futás lesz a tökéletes:)) Senki nem úgy születik, hogy mindent tud és profi , és végül is nem a profi munka a lényeg, hanem az,hogy kedvem leljem az alkotásba.
Megtudom csinálni , és meg is fogom csinálni ez az új szlogenem:))


És még valami amit tanultam, és köszönöm azoknak akik erre az útra rávezettek:)))


" A szeretet türelmes, a szeretet jóságos
A szeretet nem féltékeny
Nem kérkedik, nem gögösködik,
Nem tapintatlan, nem keresi a magáét,
Haragra nem gerjed, a rosszat föl nem rója.
Nem örül a gonoszságnak,
De együtt örül az igazsággal.
Mindet eltűr, mindent elvisel.
A szeretet soha el nem múlik"
(Pál apostol: A szeretet himnusza)

Ja és megtanultam ,hogy az ígéret szép szó , ha megtartják úgy jó:)))
Szóval az ígért szezámmagos kiskiflik receptje jön, amit a mindmegette.hu oldalon Mirza blogjában találtam. Nálunk mindig elfogy , csak úgy üresen, vagy szendvicsként .


Hozzávalók:

4,5 dl tej , 2dkg margarin, 68 dkg liszt, 1 tk. cukor, 2 tk só, 1 csomag szárított élesztő.

A kifli tetejére : felvert tojás és szezámmag.


Elkészítés: A hozzávalókat a megadott sorrendbe a kenyérsütő gépbe tesszük, dagasztjuk és kelesztjük a tésztát.
A megkelt tésztát deszkán kb:1cm vastagságúra nyújtjuk és háromszögeké vagdaljuk, melyekből kifliket formázunk.
Zsiradékkal kikent tepsibe tesszük megkenjük vízzel és megszórjuk szezámmaggal , még kb. 10 percig pihentetjük a kifliket ( az eredeti recept nem írja, de nekem így dagibbak lettek a kiflik) Enyhén előmelegített sütőbe tesszük, a hőfokot 200 C °-ra tekerjük. a sütési idő lejárta előtt 15 perccel kivesszük a tepsit és a felvert tojással megkenjük a kiflik tetejét , majd aranybarnára sütjük.

És a legvégső amit megtanultam, hogy az anyag nem vész el , csak átalakul. Tehát ne egyetek sokat a kifliből, mert nem csak energiává alakul, hanem hájjá is:)))




És hogy valami szépet is mutassak, ezekkel a virágokkal "virágoztattuk" fel a kerti virágládákat:))

További szép napot!!




Nincsenek megjegyzések: