2009. május 22., péntek

Útravaló...

Néha úgy érzem , hogy a világgá mennék.
Elmennék olyan tájakra ahol még nem jártam , amit még nem ismerek, megkóstolnék olyan ételeket amiket még nem ettem és csak nézném az idegen kultúrát és embereket.
Aztán jobban bele gondolok a dolgokba és rájövök, hogy igen csak elveszett ember lennék én ott a világgá menés helyén. Se idegen nyelvet nem beszélek ( bár ennek a lányaim az ellenkezőjét állítják, mert néha olyan mintha külföldiül mondanám "Az időben hazajönni szavakat.)
Na meg aztán eléggé válogatós vagyok , nem szeretem a marhahúst ,a kacsa húst ( a kedvenc madarait nem szívesen látja az ember a tányérján) a belsőségeket és tengeri herkentyűkkel sem vagyok valami jóba.Utálom a csípőset, nagyon édeset, a keserűt .Nem ittam még soha pálinkát és még egy halom szeszesital is kimaradt a repertoárból, mert nem tetszik az illata. Szóval marad az útra való pogácsa megsütése és az álmodozás arról, hogy milyen is lehet ott a messzibe:))
Ime az útravaló pogácsa receptje:
50 dkg rétes liszt( én felesbe szoktam keverni a rétes és a búzalisztet)
1 Rama margarin
1 szárított élesztő
1 tojás sárgája
1 dl tej
kevés cukor az élesztő felfuttatásához
2 dl tejföl
én ha marad egy kis túró vagy reszelt sajt azt is bele szoktam még rakni némi optikai tuning:)))
Felfuttatom az élesztőt a cukros langyos tejben , amíg maratonozik az élesztő, addig a margarint elmorzsolom a lisztbe és hozzá adok minden cuccost azaz tojássárgája, tejföl, só, ha van akkor a tuningokat és a tejes élesztő. Ha edzeni akarok akkor csak kézzel dagasztom a tésztát, de ha laza és lusta vagyok , akkor előkapom a kézi robotgépet és a két cuki csavart karral dolgozom :)) Illetve a gép dolgozik naaaaaa:))
Közepesen lágy tésztát kapunk ha ügyik voltunk és ekkor jön a munka sava -borsa.
20 -30 percenként legalább kétszer áthajtogatjuk a tésztát( kinyújtjuk egy Mo térkép utánzatúra ,és alulról is felülről is behajtjuk a tésztát , a "csíkot" jobbról és balról is a közepe felé hajtjuk , majd az egészet vissza tesszük a tálba és elfelejtjük egy darabig ) hogy jó magasra keljen majd meg a bitang ( kb 3szorosára)
Miután "kigyúrmáztuk "magunkat és újabb "térképet gyártottunk", ami kb kisujjnyi vastag, jöhet a szaggatás és a tepsibe helyezés. Legvégén felvert tojással kenjük meg a pogikat és mehet a sütőbe dagadni és sülni:)))



Megjött a kedvem a kalandozáshoz, tehát a kezembe veszek egy( tál) pogit és megnézek egy ismeretterjesztő filmet a Sprektumon , természetesen valami úti filmet ....

Nincsenek megjegyzések: